woensdag 4 januari 2012

Tafeldecoratie

Met Kerstmis, Pasen hou ik ervan om de tafel mooi te decoreren. ik plaats bij elk bord een cadeautje dat de gasten na afloop mogen meenemen. Dat kan in de vorm van een servetring, een theelichtje of een ander leuk hebbedingetje. Voor de kleinkinderen is er altijd iets apart maar toch aangepast aan de gebruikte kleur of sfeer.






Ik ben op dit idee gekomen door een lieve nicht van mijn moeder die spijtig genoeg vorig jaar stierf. Zij had ook altijd voor iedereen iets moois op tafel voorzien en haar fijn geborduurde en feilloos gesteven tafelkleedjes lagen er piekfijn bij. Iedere keer ik de tafel versier denk ik aan haar. Zo gaf ze mij ooit 12 mondgeblazen glazen houdertjes voor messen. Je kan er een bloemetje insteken en ze eventueel ook gewoon als versiering gebruiken.




KVLV Kerstfeest 2011
Op tafel zie je piepschuimbollen van verschillende doormeter bekleed met nepsneeuw op een lopertje van sneeuw tapijt. Op deze loper strooiden we losse sneeuw en plaatsten er theelichtjes tussen.

Op ieder bord stond er voor de gasten een kalendertje, gemaakt door onze secretaresse, Irene Gijbels.

We beschilderden de bollen met witte latex verf en haalden ze dan nat zijnde door een bakje gevuld met de sneeuw en lieten ze drogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...