woensdag 4 januari 2012

Kinderpraat

In deze rubriek lees je over de uitlatingen van de kleinkinderen. Dat levert heel wat plezierige momenten op die ik wil bewaren voor later.


Lien (toen 6) bleef eens bij ons eten en opa vroeg: en Lien, wat heb je geleerd op school? Lien bekeek mij met een blik van verstandhouding en antwoordde dan: opa, wij zijn nu wel aan het eten hè.

vorige kerst vroeg mijn schoondochter de mening van Klara (6) nadat ze de kerstboom had versierd. Ze hing er veel kleine kindvriendelijke houten en andere figuurtjes in. Klara bekeek de boom en zei: mama, het is er over !

In een gesprekje met Lena (5) zeg ik op een moment: oei, dat zal moeilijk gaan. Waarna Lena antwoordt: oma, moeilijk gaat ook !

Lena is blijven logeren en is met de play-mobiel aan het spelen. Opa zegt : maak maar een mooie school, Lena. Lena: ik doe mijn best opa !

Deze morgen is Lena aan het fluiten. Opa vraagt: wie heeft jou leren fluiten, Lena?  Lena: ik kan fluiten omdat ik veel kaas gegeten heb, opa !

Klara en Lena nemen tijdens hun vakantie in het buitenland deel aan de kinderanimatie . Klara vertelt achteraf over de spelletjes die ze deden en merkt op dat er ook een "rechtscheiter" was


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...